Denim retail

  • K1204
  • 240
  • Verbredend+Verdiepend
  • 30-01-2021
  • Nee
  • Nee

Relevantie

Er zijn in Nederland veel klanten die denimproducten in een speciaalzaak willen zien, voelen, aantrekken, de pasvorm ervaren en ‘het denimverhaal’ willen horen. Het is voor de veelal speciaalzaken van groot belang om de klanten denim te kunnen laten beleven, onder andere door te informeren over productie- en bewerkingskenmerken van denim. Hiervoor zijn beginnend beroepsbeoefenaren nodig die klanten adequaat en met volle overtuiging kunnen informeren en adviseren over grondstoffen, productieprocessen zoals kleur- en wastechnieken, het assortiment en pasvorm. Het kunnen overdragen van een passie voor denim op klanten vergroot de kans op werk.

Beschrijving

Het keuzedeel beschrijft met betrekking tot denim product- en productiespecifieke kennis, kenmerken en eigenschappen die een adviserende en verkopende beginnend beroepsbeoefenaar nodig heeft om zich een denimambassadeur te kunnen en mogen noemen. Er wordt onder andere ingegaan op het omzetten van productkennis, het adviseren van de klant en het gebruik van social media.