Toegepaste marketing
- K0778
- 240
- Verbredend
- 19-05-2017
- Nee
- Nee
Relevantie
Marketing van producten/diensten/bedrijf wordt in steeds meer sectoren van belang, zo vindt bijvoorbeeld in de agrarische sector transitie plaats van afzet via veiling naar afzet on demand. De vraag van de klant bepaalt steeds vaker wat er wordt geproduceerd, dit vraagt om nadenken over de samenstelling en imago van producten/diensten/bedrijven. Met dit keuzedeel ontwikkelt de beginnend beroepsbeoefenaar kennis en vaardigheden rondom marketing waar in de praktijk, met name in sectoren waar nog weinig aan marketing wordt gedaan, behoefte aan is.
Beschrijving
In dit keuzedeel doet de beginnend beroepsbeoefenaar kennis en vaardigheden op over het vermarkten van producten/diensten/bedrijf. Hij zet een marketingplan op en voert dit plan (mede) uit. In dit keuzedeel leert de beginnend beroepsbeoefenaar over fysieke presentatie en online ondersteunende activiteiten voor het vermarkten van producten. Zowel de algemene marketingstrategieën komen in dit keuzedeel aan bod als het toepassen van nieuwe concepten zoals category management.