Bezorgmedewerker

  • K1229
  • 240
  • Verbredend
  • 22-05-2021
  • Ja
  • Nee

Relevantie

Er zijn veel organisaties in de sector Retail die bestelde en/of gekochte producten/goederen bij klanten bezorgen of laten bezorgen. Vele organisaties bieden mogelijkheden voor online bestellen en voor bezorgmogelijkheden aan. Zodoende is er een toenemende behoefte aan bezorgmedewerkers, onder andere bij supermarkten en witgoedwarenhuizen. Het bezorgen van goederen/producten en het bij de klant verlenen van aanvullende diensten zoals uitpakken en opruimen van de producten/goederen of het aansluiten en installeren van een wasmachine vraagt van de beginnend beroepsbeoefenaars specifieke productkennis, een klantvriendelijke en een klantgerichte houding en vaardigheden om producten/goederen veilig en volgens afspraak bij klanten te bezorgen. Het bij de klant bezorgen en verlenen van aanvullende diensten is een laatste kans van een retailorganisatie om een gunstige invloed op klantcontact en klanttevredenheid uit te oefenen.

Beschrijving

Het keuzedeel beschrijft de benodigde vakkennis, vaardigheden, houding en specifieke werkprocessen van een beginnend beroepsbeoefenaar. Het gaat met name om naar tevredenheid van de klant bezorgen van producten/goederen en het uitvoeren van aanvullende service.