Assisteren bij professional organizing

  • K1139
  • 240
  • Doorstroom+Verbredend+Verdiepend
  • 24-01-2020
  • Ja
  • Nee

Relevantie

De eisen die gesteld worden aan mbo-geschoolde medewerkers schuiven steeds meer op naar oplossend vermogen en naar meer autonomie en zelfstandigheid bij het plannen en organiseren van de werkzaamheden. Daarnaast is er een steeds intensiever aanbod van informatie en een groeiend aanbod aan mogelijkheden (activiteiten). Dit houdt in dat mbo-geschoolde medewerkers in staat moeten zijn om hun eigen werkzaamheden te overzien, de juiste keuzes te maken en prioriteiten te stellen. Ondersteuning hierbij door de assistant professional organizing is in veel bedrijven gewenst. Het hebben van kennis en vaardigheden op dit gebied vergroot de kansen van de beginnend beroepsbeoefenaar op de arbeidsmarkt.

Beschrijving

Het keuzedeel gaat over het ondersteunen van collega’s en/of cliënten vanuit de eigen werkervaring. De assistant professional organizing ondersteunt een ander bij het organiseren van diens werk, werkplek en van gebruikte digitale systemen, zoals Outlook en CRM. In het keuzedeel komen de hiervoor noodzakelijke kennis en vaardigheden aan de orde.

Kerntaken en werkprocessen