Corporate design

  • K0189
  • 480
  • Verbredend+Verdiepend
  • 01-03-2016
  • Nee
  • Nee

Relevantie

Dit keuzedeel vormt een verbreding en verdieping van de vormgever (ruimtelijk vormgever en mediavormgever) op het gebied van corporate design. Corporate design is het ontwikkelen van designelementen om de merkidentiteit te visualiseren. Kennis van corporate design maakt de vormgever meer allround en vergroot zijn kansen op de arbeidsmarkt.

Beschrijving

Dit keuzedeel heeft als uitgangspunt het leren vormgeven vanuit merkstrategie en marketingcommunicatiedoelstellingen, met als doel een visuele merkidentiteit te creëren die aansluit op de corporate identity. Corporate identity is het totaalbeeld van visuele en niet-visuele middelen die een organisatie hanteert om zich te profileren naar alle relevante doelgroepen en bestaat uit de elementen design, communicatie en gedrag. Deze kan uitgewerkt worden naar diverse crossmediale 2D- én 3D-media. Media zijn crossmediaal wanneer gebruik wordt gemaakt van verschillende media, waarbij men de communicatie over meerdere platforms (communicatiekanalen) verzendt.