Verdieping Visual Merchandising

  • K0117
  • 240
  • 01-03-2016

Onderbouwing mbo-certificaat

Dit keuzedeel is een verdieping van het thema Visual Merchandising (klanten verleiden een product te kopen) en is vooral bedoeld voor ruimtelijk vormgevers. Vormgevers leren in dit keuzedeel een complex totaalconcept te bedenken, te vertalen naar een ontwerp en dit ontwerp ook uit te voeren. Het betreft hier brede kennis die ook snel verandert: brede kennis van reclame, marketing, retail en instore communicatie. Daarnaast moeten ze rekening houden met uitvoerbaarheid, budget en tijd. Dit keuzedeel draagt bij aan het up-to-date houden van hun kennis en vaardigheden bij dit actuele thema en bevordert daarmee hun positie op de arbeidsmarkt.

Relevantie

Met dit keuzedeel verdiept de Ruimtelijk vormgever zijn kennis en vaardigheden op het gebied van Visual merchandising. Hiermee vergroot hij zijn kansen op de arbeidsmarkt.

Beschrijving

Bij dit keuzedeel gaat het om een verdieping van het onderdeel Visual Merchandising uit het profiel Ruimtelijk vormgever. De verdieping houdt onder andere in dat de Ruimtelijk vormgever een meer complex concept bedenkt dan in het profiel het geval is (dat wil zeggen een totaalconcept), dit concept vertaalt naar een ontwerp en het ontwerp uitvoert.